Halo

Ett tag sedan jag skrev nu, I know. Förlåt - men nu är jag här igen! :)

Idag har det varit en heldag i Göteborg med mormor och mamma! Jag föddes i Göteborg och bodde där tills jag var fem. Har massssoooor av minnen där ifrån. Men det var ialla fall en otroligt mysig dag. Vi var på en "livsstils-mässa". Like spooky sådär - p.g.a alla medier och healing saker där inne, men annars var det faktiskt jätteroligt. Älskar ju allt med sådana där stenar som sägs att hjälpa mot saker, smycken, och så fanns det ju massa annat. Men det jag lade märke till nästan så fort jag kom in i byggnaden, var en tjej som satt och gjorde hennatatueringar! Jag tänkte genast åh, det där vill jag göra! Men ända sedan jag var liten så har jag tyckt att det är pinsamt att sitta medan någon annan målar på en ... Även fast min mamma alltid manade på mig att jag skulle få en ansiktsmålning på sådana här typ "fester" eller vad man nu kallar det. Men redan då tyckte jag att det verkade jätte genant! Men den här gången vågade jag i alla fall gå fram, och så fick jag reda på att man fick en blomma målad gratis. Så då ville jag ju självklart det - men så gav mormor henne en femtiolapp och så fick jag en jättefin "tatuering"! Först så var den ju mörkbrun, men sedan när den torkade så skulle man skrapa bort det, och så var det orangefärgat istället. Den ska tydligen bli mörkare sedan :) Den håller upp till en och en halv vecka, beroende på hur noga/mycket man tvättar handen. Jag ska i alla fall försöka att ha kvar den så länge som möjligt!

Jag är i alla fall jättenöjd! Letar redan efter pennor så att jag kan göra det själv haha.


Här är en liten snabb bild på tatueringen :)

Bilden är mörk bara för att datorn var det enda ljuset jag hade haha. (;

Kraaaaam
/Sarah


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0