Sweet People

Wow, jag är verkligen imponerad över att jag fortfarande har ett par läsare kvar...
Som ni nog alla vet så har jag varit helt borta från uppdatering och bloggning - och jag lär nog inte bli mycket bättre. I alla fall inte på den här bloggen... Yep, du läste rätt. Jag ska börja blogga på en annan blogg med min kompis, och då får vi se hur det går där.

Men nu till vad jag ville skriva om - jag känner att jag behöver skriva av mig igen. (Varning för eventuella svordomar. Läs på egen risk. Små läsare kan titta bort - även ni som har lätt att ta illa upp.)
Angående Melodifestivalen. Lena var bra - hennes låt var också ganska bra. Den fastnar verkligen. Dock så tyckte jag att "Sweet People" var riktigt jävla sjukt bra.
Men hörrni, Sverige... om ni nu alla (de flesta) hatar Anna så mycket, vad fan tror ni då att hon vann för? Jag blir så arg på alla som säger att hon är dålig, för dålig är hon ju för tusan inte!? Ni kanske inte gillar hennes sätt att sjunga, eller hennes musikstil (vilket är jäkligt konstigt för den är fyfan så bra.) och det är okej - men kom inte och säg att hon var dålig!
Ni kan tro hur förvånad jag blev när Sverige inte gick vidare. Vi hade riktigt stor chans att vinna där, kan jag bara säga. Vi var fem poäng ifrån att komma vidare. Annas låt var bättre än Lenas. Det kan jag ju säga. Har ni ens tittat på texten till This is my life?

Och alla ni som är sura för att Salem Al Fakir inte fick komma till Eurovision Song Contest, get over it. Killens låt började med en refräng (wtf liksom?) och låten var mycket mindre slager än vad Annas var. Det var min åsikt. Punkt slut.

(Detta är en överdriven text skriven av en överdrivet irriterad Sarah - så ta min text med en klackspark. Jag brukar inte svära så här mycket, men när jag blir omringad av en massa åsikter vill jag fruktansvärt gärna dela med mig av min egna.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0